Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija kreiraće adekvatan strateški i zakonodavni okvir i sprovesti reforme, uvažavajući aktuelne trendove i kretanja na globalnom nivou i ugledajući se na najbolje obrazovne modele poput skandinavskog, a uzimajući u obzir sve specifičnosti crnogorskog obrazovnog sistema i resurse kojima raspolažemo. To se navodi u Programu rada Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija za 2024. godinu, koji je objavljen na sajtu Vlade.
“Na osnovu temeljne analize stanja obrazovnog sistema u Crnoj Gori, a imajući u vidu iskazane stavove prosvjetne javnosti o nedovoljnoj zastupljenosti pojedinih grupa predmeta u osnovnoj školi, dosadašnje rezultate Crne Gore u međunarodnom testiranju PISA, izazove u sprovođenju nacionalnog testiranja, eksternih provjera znanja i eksternih ispita učenika, nedovoljno korišćenje rezultata tih provjera kao i stanje u srednjem obrazovanju, kreiraćemo adekvatan strateški i zakonodavni okvir i sprovesti reforme u ovim oblastima, uvažavajući aktuelne trendove i kretanja na globalnom nivou i ugledajući se na najbolje obrazovne modele poput skandinavskog, a uzimajući u obzir sve specifičnosti crnogorskog obrazovnog sistema i resurse kojima raspolažemo”, navodi se u dokumentu, koji je Vlada objavila.