CG Info
Politika

DPS potrošio 21.316 eura

Demokratska partija socijalista (DPS) utrošila je na kampanju za izbore koji će se održati u nedjelju u Budvi 21.316 eura, Građanski pokret (GP) URA 4.094, a Evropski savez (ES) 3.720 eura.

To pokazuju privremeni izvještaji o troškovima kampanje, objavljeni na sajtu Agencije za sprečavanje korupcije (ASK).

Na izborima u Budvi učestvuje osam lista, a na sajtu ASK-a dostupni su preliminarni podaci o troškovima za pomenute tri liste.

Zakonom o finansiranju političkih subjekata i izbornih kampanja, propisano je da su učesnici izbora dužni pet dana prije njihovog održavanja da ASK-u dostave privremene izvještaje o troškovima.

Prema istom aktu, politički subjekti sredstva za redovan rad i izbornu kampanju mogu sticati iz javnih i privatnih izvora.

Javni izvori su budžet države i lokalnih samouprava, dok su privatni članarine, prilozi, legati i zaduživanje kod banaka i drugih finansijskih institucija u Crnoj Gori. Za troškove kampanje izdvaja se 0,25 odsto tekućeg budžeta (bez kapitalnog i budžeta fondova).

U roku od osam dana od isteka roka za dostavljanje izbornih lista, partijama se u jednakim iznosima isplaćuje iznos od 20 odsto.

Demokratska partija socijalista (DPS), koja nastupa pod sloganom “Budva može bolje” i koju na izborima predvodi Nikola Milović, na medijsko predstavljanje, oglase i publikacije za budvanske izbore utrošila je 16.958 eura. Ta suma odnosi se na zakup bilborda kod tri različite kompanije – jednoj će biti isplaćeno 11.809, drugoj 3.388, a trećoj 1.760 eura.

Za štampu reklamnog materijala, DPS će platiti 2.383 eura, a za troškove predizbornih skupova 1.975 eura. Zakup sale za konvenciju liste u jednom hotelu ih je koštao 1.210 eura, a za dva skupa u drugom hotelu 765 eura.

Lista Evropskog saveza – “Petar Odžić (SDP, SD, LP i građani) – Čist izbor”, utrošila je na medijsko predstavljanje, oglase i publikacije za budvanske izbore 2.549 eura. Od toga je 48 eura plaćeno za socijalne medije, a ostatatak će biti plaćen za reklamiranje na pet portala.

Reklamni spotovi i materijal će ih koštati 600 eura, a ti troškovi uključuju izradu jednog vide-ospota.

Za režijske troškove i troškove opšte administracije platili su 121 euro – za izdavanje prostora na Akademiji znanja. Gorivo ih je koštalo 450 eura.

GP URA, koji samostalno nastupa na izborima i čiji je nosilac liste Blažo Rađenović, za medijsko predstavljanje, oglase i publikacije za budvanske izbore utrošio je 3.241 euro. Od toga će za bilborde biti plaćeno 1.936 eura, a za socijalne medije je isplaćeno 1.305 eura.

Za štampu i montažu na bilbordu platili su 853 eura.

Na sajtu ASK-a još nisu dostupni podaci za izbornu listu koalicije “Za budućnost Budve – Budva mora naprijed – Mladen Mikijelj”, Grupe građana “Budva naš grad” – Nikola Jovanović, “Pokret za Grad – Đorđe Zenović”, Građanske akcije “ Dr Vujičić Božidar – Glas za promjene” i “Demokrate – PES – “Još jači” – Dragana Kažanegra Stanišić”.

Iz ASK-a je ranije saopšteno da je do 5. novembra sedam političkih subjekata otvorilo posebne žiro-račune za izbornu kampanju i odredilo odgovorno lice, dok jedna partija do tada nije obavijestila Agenciju o ispunjenju ovih obaveza.

“ASK je u toku sa kontrolom obaveze otvaranja žiro-računa i imenovanja odgovornih lica i do sada je utvrdio četiri slučaja kršenja propisanih pravila. Podsjećamo političke subjekte da su u skladu sa zakonom obavezni da najkasnije sedam dana prije održavanja izbora, tj. na 11. novembar, podnesu izvještaj o medijskom oglašavanju. Takođe, privremeni izvještaj o troškovima izborne kampanje treba biti dostavljen na 12. novembar, odnosno pet dana prije održavanja izbora”, saopšteno je iz ASK-a.

Povezani članci

Ovaj sajt koristi "kolačiće" da unapredi vaša kornička iskustva. Pretpostavljamo da je to "OK". Prihvati Pročitaj više